18 Şubat 2014 Salı

Mide bulantıları ile yatsın mide bulantıları ile kalksın yazılmış alın yazıma- gebelikte 10. hafta:)

Gebelik testinin hemen akabinde iyi bir doktor arayışına girdiğim ve bu uğurda internetten tutun da yakın zamanda doğum yapmış tüm arkadaşlarıma ve yakınlarıma danıştığım doğrudur. Sonuç olarak içime en çok sinen DR.FD. ye gittim. Henüz 5-6  haftalık hamileydim ve gebelik kesem yeni oluşmuştu. Kalp atışını büyük ihtimalle alamayız diyen doktoruma inat bizim minik kan pıhtısı başlamıştı bile bir tabur asker postalı sesinde kalp atışına:) Eşim de ben de zaten henüz idrak edemediğimiz bir durumun içindeyken bir de bunun hayal olmadığı konusunda adeta çimdiği yemiştik. Başladı gözler hemen dolu dolu olmaya...
Tam bu denli güzel başlayan gebelik hayatı hiç de kolay devam etmedi...Birkaç güne kalmadan başladı midemde tsunamiler esmeye... Hayatımda hiç bu kadar midem bulanmamıştı. Öyle ki bu uğurda yemek yiyemediğimden hatta su bile içemediğimden mütevellit başladık serumlara... Bu bulantılar beni bırakın evden çıkmak, yataktan bile çıkarmamıştı.. Bu durum da her gününü ofiste ve dışarda geçiren beni depresyona sürüklemişti bile...
( www.kadıncasayfa.com dan alıntıdır).

Bulantı için kullandığım ilaç da çarpıntı yapınca wc ile yatak arasında mekik dokur, her dakika göz yaşı döker oldum... Valla ilk anda insanı bir panik alıyor 9 ay bu şekilde mi geçecek diye...Neyse ki gerçekten iyi bir Dr. a denk geldim ki soğukkanlılığı ile beni sakinleştirdi ve bu yaşadığım paniği hamilelerin %80inin yaşadığını ve normal bir durum olduğunu söyledi. Bir müddet sonra insan bulantı ile yaşamaya da alışıyormuş inanılır gibi değil... Hatta es kaza midem bulanmazsa Allah Allah bir tuhaflık var bugün bende diyorum...
Tek sorun şu ki haftalar o kadar yavaş ilerliyor ki henüz 10. haftada olmama rağmen sanki 3 yıldır hamileymişim gibi hissediyorum...Bu dönemler birazcık sıkıcı sanırım..
Bizim minnak böceğin kol ve bacak tomurcukları çıkmış bile içerde hareket halindeymiş ama tabi sadece ultrasonda görebildiğim bu, hissedilen hiçbir şey yok bulantı haricinde...Git gide azaldı derken dün yine fazlaca bulandı midem.. Ne yalan söyleyeyim hiç umudum kalmadı geçeceğine dair... Ama napalım çekicez el mahkum...Yeter ki o iyi olsun da ben alıştım zaten şu duruma...Karnım da baya baya çıktı 51 kilo oldum ne de olsa... Bakalım önümüzdeki haftalarda beni ne bekliyor... 4 Hafta sonra cinsiyetimiz belli olacak... Ne hissediyorsun diye sürekli soruluyor ve inanın hiçbir şey hissetmiyorum.. Sadece bedensel, ruhsal ve zihinsel sağlığı yerinde olsun başka bir şey istemiyorum diyorum her anne adayı gibi...Umarım öyle de olur...
Haydi kalın sağlıcakla

Esroschhhh

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder